środa, 2 września 2015

Ciasto czekoladowe bez wyrzutów sumienia

Ciasto czekoladowe bez wyrzutów sumienia

    Do weekendu jeszcze kilka dni więc trzeba sobie osłodzić życie.
    A na osłodę życia nie ma nic lepszego od dobrego ciacha ;-)

  Dziś zachęcam Cię do spróbowania mojego ulubionego ciasta czekoladowego, którego zjedzenie nie wywołuje żadnych wyrzutów sumienia, gdyż w jednym kawałku jest tylko ok.150 kcal. 
Ciasto jest mocno czekoladowe, mięciutkie, słodkie...po prostu pycha!
A na dodatek jest naprawdę bardzo proste w wykonaniu.



Składniki na 8 porcji

puszka czarnej fasoli ( u mnie Dawtona)
duży, dojrzały banan
3 łyżki mielonych ziaren kakaowca/ kakao odtłuszczonego/ zwykłego kakao/ karobu
2 jajka całe+ 2 białka
1 łyżka erytrolu
3 łyżki ksylitolu
2 łyżki oleju kokosowego
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka sody oczyszczonej
100 g suszonych śliwek
ok. 20 g płatków migdałowych
tłuszcz do wysmarowania foremki


    Fasolę wraz z zalewą wlewam do rondelka z wodą i gotuję przez kilka minut. Fasola z puszki nie jest surowa, ale po dodatkowym gotowaniu będzie jeszcze miększa. Odcedzam fasolę i blenduję na gładką masę. Następnie dodaję banana i raz jeszcze wszystko blenduję. Dodaję kakao, olej kokosowy, cynamon i sodę. Mieszam mikserem. Jajka oraz białka mieszam z ksylitolem i erytrolem, i gdy się połączą, dodaję do masy fasolowej. Całość miksuję jeszcze chwilę, aby składniki dobrze się połączyły, a masa stała się puszysta. Na sam koniec dodaję śliwki (można przemieszać mikserem lub po prostu łyżką). Przelewam do foremki (23 cm X 11 cm) wysmarowanej delikatnie masłem, wierzch posypuję migdałami. Piekę w temp. 180 stopni, ok. 40 minut. *

*trzeba sprawdzać patyczkiem i jeżeli nie będzie suchy, przedłużyć czas pieczenia





Smacznego!
  1. Zapowiada się znakomicie. Spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Przetestowałam na wielu znajomych i wyniki testów są pozytywne :-)

      Usuń
  2. Witaj :) Czy te białka ubijamy, czy tylko mieszamy z pozostałymi jajkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białek nie ubijamy. Dwa jajka miesza się z dwoma dodatkowymi białkami :-)

      Usuń
    2. Dziękuję :)

      Usuń
  3. Super przepis! Muszę koniecznie wypróbować:) powiedz mi czym i w jakiej ilości mogę zastąpić 1 łyżka erytrolu i 3 łyżki ksylitolu ? Czy dobry by był syrop z agawy albo banan? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banan już jest więc drugiego bym raczej nie dawała, bo zaburzy proporcje i smak. Możesz użyć: syropu z agawy, miodu lub dołożyć więcej suszonych śliwek. Robiłam zarówno z syropem jak i z miodem, dodawałam 2-3 łyżki.

      Usuń
  4. Wyszło! I jakie puszyte. Nie jak inne dietetyczne ciasta - zbite i zakalcowate... Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taaak! Jesteś niesamowita. Ciasto w ogóle nie wygląda i nie smakuje jak dietetyczne. Ani się obejrzałam to wszyscy je pochłonęli i nic nie wyczuli. Ja dałam zamiast ksylitolu miodu i bomba!. Jesteś genialna :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie ciasta czekoladowe, dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search