środa, 27 stycznia 2016

Słodka przekąska: kokosowo-migdałowe babeczki

Słodka przekąska: kokosowo-migdałowe babeczki

     
       Chwilę mnie tu nie było, ale obiecuję, że jak tylko odkopię się trochę z pracy to powrócę ze zdwojoną siłą.


     A dziś na pocieszenie, po dłuższej nieobecności, mam dla Ciebie przepis na pyszne, migdałowe,  fit-babeczki. Takie mięciutkie, aromatyczne, idealne do popołudniowej herbatki, albo na przekąskę w ciągu dnia. Pyszne i proste w wykonaniu :-)






Składniki:


220 g ugotowanej, białej fasoli (może być z puszki)
1 duży, dojrzały banan
olejek migdałowy
garść płatków migdałowych
2 jajka
4 łyżki erytrolu
70 g wiórków kokosowych
1 łyżka oleju kokosowego
1 łyżeczka sody oczyszczonej







Wykonanie:


Nagrzewamy piekarnik do 175 stopni. Fasolę blendujemy razem z bananem. Dodajemy jajka, olej i dokładnie miksujemy na gładką masę. Następnie dodajemy kokos, sodę oraz olejek migdałowy ( u mnie dużo). Całość miksujemy i przekładamy do foremek na babeczki (mnie z tych proporcji wyszło 9 babeczek).  Wierzch babeczek posypujemy płatkami migdałowymi. Pieczemy ok 30 min (sprawdź patyczkiem)





Smacznego
Karolina 
  1. A olejek migdałowy to chodzi o taki aromat w małej szklanej buteleczce? K.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie trochę mnie rozczarowało, że poza posypką z płatków cała "migdałowość" babeczek pochodzi od sztucznego chemicznego aromatu.:/ Na tej zasadzie można zrobić babeczki o dowolnym smaku, zamieniając tylko aromat migdałowy na jakiś inny, ale chyba nie o to chodzi w gotowaniu czy pieczeniu. Może to jest mało kaloryczne, ale czy takie zdrowe? A przecież wystarczyło dodać do ciasta zmielone migdały albo prawdziwy olej migdałowy i byłoby zdrowo i naturalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można tak zrobić i zgadzam się, że będzie to zdecydowanie zdrowsze :-) Przepis tworzyłam w okresie redukcji i starałam się wtedy obniżać kalorykę gdzie tylko się dało. Samo ciasto z białej fasoli może stanowić bazę do dalszych wariacji- można dodać siekaną gorzką czekoladę, owoce, bakalie. Można też upiec babeczki bez dodatków i wypełnić później nadzieniem. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search