niedziela, 3 września 2017

Mus czekoladowy na kruchym spodzie

Mus czekoladowy na kruchym spodzie

     Bardzo pyszny deserek zainspirowany  tortem urodzinowym, którego niedawno miałam okazję spróbować. Był tak dobry, że nie mogłam się oprzeć i musiałam spróbować przygotować go w zdrowszej wersji. Mus można serwować w miseczkach jako deserek, w małych kubeczkach jako "sweet shot", a po zwiększeniu proporcji składników można go przygotować w foremce właśnie jako tort.





Składniki:


Mus
ricotta (u mnie Bakoma 250 g)
5 łyżek kakao
3 łyżki erytrolu

Spód
6 łyżek granoli (najlepiej domowej roboty)
łyżka twardego oleju kokosowego

Dodatki:
sól morska
pistacje
owoce (ja wybrałam maliny i słodkie jeżyny)
gorzka czekolada bez cukru Wawel






Mus możemy przygotować kilka godzin wcześniej, żeby erytrol porządnie się rozpuścił. Przygotowanie polega na dokładnym zmiksowaniu ricotty, erytrolu i kakao :-)

Aby przygotować spód należy zmielić granolę (np. w młynku do kawy) i następnie utrzeć ją z olejem kokosowym. Gotową masę przekładamy do formy lub kubeczków. Jeżeli będziemy całość serwować jako tort to po przełożeniu spodu do foremki trzeba go ładnie wygładzić i dopasować do formy. Jeżeli będzie serwować deserki to nie dociskamy spodu do dna miseczek bo ciężko się później będzie go wydobywało łyżeczką :-)

Na kruchy spód nakładamy mus. Opcjonalnie możemy polać wierzch gorzką czekoladą. Posypujemy pistacjami. Całość jest dość mocno słodka dlatego polecam użycie szczypty soli morskiej do pistacji. Dekorujemy wybranymi owocami. Jeżeli uda się Wam kupić bardzo słodkie jeżyny to właśnie je szczególne polecam do tego deseru.

Z podanych proporcji wychodzą takie dwa sycąco czekoladowe kubeczki :-)


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search